Zdravi IN dobri recepti

Ni treba, da je zdrava hrana dolgočasna, medla in neokusna. Lahko ješ dobro IN zdravo. Ne verjameš? Poskusi moje recepte in se prepričaj!

Si predstavljaš življenje brez vse okusne hrane, ki je na danes na voljo? Jaz si ne in tebi se tudi ni treba.

Današnja hrana je zelo kalorična in kalorije, ki jih vsak dan zaužijemo, težko porabimo. Kilogrami se kopičijo, prekomerna teža pa privede do zdravstvenih težav. Zato je treba težo nadzorovati.

Veliko ljudi se odvečne teže loteva z nenehnimi dietami. Ki pa delujejo le za določen čas. Zato je najboljše, da namesto nenehnega ponavljanja (neučinkovitih) diet spremenimo način prehranjevanja. Za vedno. Ob pravilnem načinu prehranjevanja se dobri hrani ni treba odreči. Z disciplino in ločevanjem posameznih prehrambenih skupin lahko, če imaš prekomerno težo, shujšaš brez trpljenja in svojo idealno težo tudi obržiš. Jedi, ki jih lahko najdeš tu, so kakovostne, priprava pa je preprosta in hitra.

Ker je življenje kratko, se ti ni treba odrekati čokoladi, lahko se še vedno sliniš nad velikimi zrezki in uživaš tudi ob testeninah – le nekoliko drugače.

Kako izboljšam vsakodnevno prehranjevanje?

V času diete ali na sploh lahko vsakodnevno prehranjevanje izboljšaš tudi z majhnimi spremembami. Namesto sončničnega olja uporabljaj olivno in repično olje, namesto v Milki uživaj v temni čokoladi (verjemi, poješ je tudi dosti manj!), Nutelli se ne odpovej, a si jo privošči le nekajkrat na leto, namesto kisa v solatnih prelivih uporabi limonin sok, bel kruh in žemljice nadomesti s polnozrnatimi štručkami, ajdovim ali pirinim kruhom in belega jej le nekajkrat na leto, čipsu se ne odpovej in raje posezi po manj slanem, pečenem v pečici ali pa raje uživaj v pokovki, ki je bolj zdrava od čipsa, jej polnozrnate testenine in spoznaj super okus oreščkov – ponoči ali zvečer, ko ti zapaše žlica Nutelle, raje pojej žlico arašidovega masla.

kruh

Kaj povzroča prekomerno težo?

Težava današnjega prehranjevanja ni le način priprave hrane. Velika težava je v našem odnosu do hrane. Jemo, ne da bi o hrani razmišljali. Jemo instinktivno. Jemo prehitro. Pojemo preveč hitro pripravljene prehrane in izdelkov iz moke ter vse prevečkrat poplaknemo s sokovi in gaziranimi pijačami. In še najpomembnejše – pojemo preveč.

Nespametno prehranjevanje in premalo gibanja z leti prinašata kilograme, ki se kar kopičijo in kopičijo. Velik del nakopičenih kilogramov pridobimo s t.i. praznimi kalorijami, ki nam ne nudijo ugodja in nas ne nasitijo (npr. sokovi in gazirane pijače).

cola2

Ekstremne diete ne delujejo!

Ah, te diete! Ena je bolj neučinkovita od druge! Vsi kilogrami, ki jih izgubiš v času nehumanega stradanja se prej ali slej vrnejo in pripeljejo še dodatne kilograme, ki nikakor nočejo stran. Sploh!

Večina diet, ki so trenutno najbolj popularne, prisegajo na določen način prehranjevanja – jejmo presno, jejmo le beljakovine, jejmo le zeljne juhe, pijmo praške … Ah, le kdo se lahko drži tega načina prehranjevanja več kot teden dni?! Dvigni roko, napiši mi mail. Res me zanima!

borovnica

Izgubljanje kilogramov in ohranjanje teže

Kaj ne bi bilo super, če bi obstajal način prehranjevanja, s katerim bi lahko jedli tortice, pa testenine, pa kruh, pa hamburgerje in pečen krompirček … Pozor, pozor – tak način prehranjevanja obstaja! Imenuje se ločevalna dieta. Dieta, ki jo je v dvajsetih letih prejšnjega stoletja zasnoval William Hay je čudovita in deluje. Je ena najbolj zdravih diet, tako z zdravstvenega kot psihološkega vidika.

Več o ločevalni dieti si preberi na podstrani Ločevalna dieta.

Ne pozabi na rekreacijo!

Obsesivnosti s fitnesom ne razumem in ne podpiram, nikakor pa nisem proti (zmerni) rekreaciji. Rekreacija – prilagodi jo svojim željam in zmožnostim – je izredno pomembna za zdravje. Koristi telesu, duševnemu zdravju in vsesplošnemu počutju. Ne, ni ti treba takoj v trgovino po nove tekaške čevlje, začni počasi, poišči rekreacijo, ki ti ustreza in jo vključi v svoj vsakdan – izvajaj jo ves čas, ne le v času diete.

hoja

Če nimaš ideje, ti predlagam hojo. Ja, navadno hojo. Začni s sprehodi v okolici doma, uporabljaj stopnice namesto dvigal, opravke na krajših razdaljah opravi peš itd. Redna hoja koristi sklepom, mišicam, pljučem, srcu in nogam, pozitivno pa vpliva tudi na duševno počutje. Poskusi!

1 Comment

  1. Katja
    August 15, 2017

    Si to kar jes 🙂

    Reply

Leave a Reply