Blog 036: Se tudi vi vrtite v začaranem krogu med prehranskimi dopolnili in hitrimi dietami?

, 21. Jun 2016 | No Comments

voda

Vaš Facebook profil mrgoli z njimi. Vsak drugi televizijski oglas vas mami. Tudi revije so jih polne. Pozivom k jemanju prehranskih dopolnil, shujševalnih tablet in k uporabi različnih športnih oblačil ni konca ne kraja in te dni jim nihče ne more pobegniti.

Lovimo še zadnje tedne – za marsikatero srečnico ali srečneža le zadnje dneve – do poletja. Ko se bomo spet slekli v kopalke in razkrili vse čez zimo pridobljene kilograme. Ko bomo dolge hlače zamenjali za kratke oblekice in ko bomo kazali več kože, kot je bomo skrili.

Pomlad in zgodnje poletje je čas, ko se povsod začne norija glede teže, postave in izgleda.

Ko se nikakor ne moremo izogniti pritiskom o tem, kako bi morali izgledati. Z izgledom obsedena družba pa se ves ta čas izogiba pomembnejšemu vidiku našega telesa. Telesa ne sestavlja le zunanja plast in obline, oziroma bolj priljubljeno pomanjkanje oblin. V ospredje pogovorov nikakor ne pride pogovor o zdravju, dobremu počutju in dolgoročni skrbi za izgled in zdravje.

Večina si želi le hitre izgube kilogramov, hitro kozmetično popravljanje izgleda in se ne zaveda pritiska in škode, ki je v tem času naredijo svojemu telesu. Stradanje, uživanje tablet za hujšanje, uživanje neuravnotežene prehrane nam dela ogromno škode. Telo trpi. Telo se upira. Telo zboli. Čeprav se s hitrimi in invazivnimi shujševalnimi metodami da narediti manjše kozmetične popravke, se krivulja prej ali slej obrne in spet smo na stari poti, spet pridobimo kilograme, spet trpimo. Trpimo telesno. Trpimo duševno.

Tako kot na vseh ostalih ravnem življenja je treba tudi na zdravje gledati dolgoročno
Spremembe, ki se jih lotimo dolgoročno, so naše rešiteljice. Rešile nas ne bodo le mučenja našega telesa, rešile nas bodo tudi duševnega trpljenja. Počasne spremembe v naših prehranjevalnih navadah so nujno potrebne – izogibajte se sokovom, gaziranim prijačam in se raje navadite na navadno vodo, izogibajte se mlečnim čokoladam in namazom in se raje navadite na temno čokolado in arašidovo maslo ter predvsem bodite pogumni v kuhinji in se prepustite novim okusom in kombinacijam.

Najpomembnejši današnji nasvet pa je: začnite se gibati. Ni vam treba takoj v trgovino po najnovejše tekaške čevlje ali najboljše kolo, začnite počasi. Začnite s hojo. Čeprav se vam morda zdi, da se čez dan veliko gibljete in veliko hodite, temu morda ni tako. Hoja naj vas spremlja povsod. Več manjših opravkov naredite skupaj in jih opravite peš. V višja nadstropja se nikar ne pripeljite z dvigalom, pojdite peš – gor in dol.

Po službi ali šoli se odpravite na sprehod. Poleti, ko bodo čez dan visoke temperature in bo vsakršno premikanje hud napor, se na sprehod odpravite zvečer, po zatonu sonca. Po sprehodu pijte vodo, a nikar ne jejte druge hrane, večerjajte pred sprehodom.

Počasna sprememba navad ni stresna niti za telo, niti za duha. Zdravo prehranjevanje v skladu s Sit Fit načeli in redno gibanje vam bo spremenilo življenje, imeli boste več energije, lažje boste spali in, najvažnejše, boste tudi bolj zadovoljni sami s seboj. In to ni zanemarljivo, to je najpomembnejše, kar imate v življenju – da se imate radi.

Ta kolumna je bila najprej objavljena na Lisa.si.

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply